Evde tereyağı yapımı
Aldığım açık sütlerin kaymaklarını her kaynattığımda
Kapaklı bir kabının içine koyarak
Dipfrizde saklıyorum.700 gram kadar birikmiş kaymağı
Difrizden çıkartarak erimesini bekledim daha sonra
Mikserde ilk önce yavaş devirden sonra orta devire geçip
İyicene karıştırdım krema kıvamını alınca
Hızı iyice arttırıp karıştırmaya devam ettim.
Daha sonra orta hızda yaklaşık 45 dakika karıştırdım.
Benim mikserim sabit olduğu için bu şekilde bıraka biliyorum.
Krema kıvamından sulanmaya içinde Topaklar oluşmaya geçti
Topakları iyicene sertleşince mikseri kapatıp bir tülbentin içine
alıp suyunu İyice sıktırdım süzülmesi için biraz bekletip
İyice sıkıp yuvarlak şekline getirdim.
 Kaymakları biriktirme süresi Biraz uzun olsada sonuçta
Şahane bir tereyağ elde ediyorsunuz fazla yorulmıyorsunuz
Çok basit bir işlem

 afiyet olsun.......

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEBEKLER İÇİN KIYMALI BALKABAĞI

AKDENİZ USULÜ BAMYA