EV YOĞURDU YAPIMI


NERGİSİN YEMEK DÜNYASI

MALZEMELER:
1 Kilo süt
1 çay bardağı mayalamak için yoğurt
YAPILIŞI:
1 Kilo sütü kabarana kadar kaynatalşım..ılınmasını bekleyelim,ılınınca içine yoğurdu ekleyip iyice karıştıralım arzu ettiğimiz bir kaba döküp bir masa örtüsü veya mutfak havlusu vasıtasıyla iyice saralım.en az 12 saat böyle sıcak bir yerde bekletelim.kapağını açıp kontrol ettiğimiz yoğurdu katılaştıysa buzdolabına kaldıralım.arzu ederseniz ertesi gün temiz bu iş için alınan veya kullanılmamış bir tülbentin içine koyup bağlayıp,bunu bir süzgeçe koyup 4-5 saat bekletip süzme yoğurt olarakda değerlendirebiliriz.ev yoğurdundan yapılan süzme yoğurt inanılmaz lezzetli oluyor...





Ben ev yoğurdu yaparken doğal sütle yapmayı seviyorum.ama bulması çok zor genelde istanbulda bile alıcak çok yer var maalesef bu işi yapanların %99'u hayvanlarına sütlük yem veriyor.bu yemde 10 kilo süt veren hayvana duruma göre 15-20 kg süt verdiriyor.bu yemin içeriğide kimyasallardan oluşuyor.türkiyenin en ücra yerindeki köylü bile hem tavukta yumurta için hemde ineklerde süt için bu oyunu yapıyor.ben genelde İPEK HN ÇİFTLİĞİNDEN getirttiğim sütü tercih ediyorum.inanılmaz kaymaklı yoğurtlar elde ediyorum.
eğer toprak kapta veya güveçte yoğurt yaparsanız ev yoğurdunun hazır satılan yoğurtlara göre daha sulu olmasını
biraz azaltmış oluyorsunuz.doğal kap bu suyu kısmen emdiği için sulanma oranın azalıyor.
NERGİSİN YEMEK DÜNYASI



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEBEKLER İÇİN KIYMALI BALKABAĞI

AKDENİZ USULÜ BAMYA