TURUNÇ REÇELİ

nergisin yemek dünyası
turunç
MALZEMELER:
15 adet turunç
1,5 kg toz şeker
yarım turunç suyu
4 su bardağı su
YAPILIŞI:
turunçları rendenin ince tarfıyla hafifçe beyazlarını çok çıkartmadan rendeliyoruz.rendelediğimiz bu kabukları atmıyoruz,temiz bir tülbente bağlayıp haşlama ve soğuk su sürecinde turunç kabuklarıyla beraber tutuyorum. Rendelenmiş turunçları portakal soyar gibi yaklaşık 6-8 dilime bölelim.bu dilimlerin iç kısımları çok kalınsa bunları hafifçe inceltelim,sonra yorgan iğnesi ile kıvırıp kalınca bir ipe rulo şeklinde dizelim.sıkı olmasına dikkat edelim yoksa suda açılır.bir tencerede kaynattığımız suya atıp 15-20 dak haşlayalım.sudan çıkarıp soğuk suya koyalım.bu suyu günde 2 kere değiştirelim.2.gün kabukların hafifçe tadına bakalım,acılğı gitmişmi diye.aşağı yukarı 2 veya en geç 3. günde tatlanır.turunçları bir bezin üzerine alıp suyunu süzmesi için 2-3 saat bekletelim.su ve şekeri bir tencerede kaynatıp kabukların ipini çıkarmadan içine atalım.tülbente sarılı rendelenmiş turunç kabuklarını üzerine koyuyorum.böylece turunç kabukları şerbetin içinde kalıyor.şerbeti kıvama gelince yarım turunç suyunu koyup bir süre sonra altını kapatabiliriz.soğuyunca kavanoza alırken iplerini söküyoruz.ben turunçların suyunu da uzun süre kaynatıp bir nevi turunç ekşisi yapıp daha sonra salatalarda kullandım.en son bu rendelenmiş kabuklarıda turunç reçelinin içinden alıp tülbentten çıkarıp kavanoza koyup dolapta saklıyorum.kek,pasta ve kurabiyelerde kullanmak için harika bir tat oluyor.

Bu reçeli yaparken sevgili eltimin tecrübelerinden bolca yararlandım.

AFİYET OLSUN..........



ipe dizilmiş hali

pişmiş hali



turunç suyu



rende turunçla reçelin kaynama şekli

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEBEKLER İÇİN KIYMALI BALKABAĞI

AKDENİZ USULÜ BAMYA