EVDE DOMATES KONSERVESİ YAPIMI


:Domates Konservesi yaparken dikkat edilmesi gereken ayrıntilar var.alanınız boyle bir islem için musait olmalı,kullanmak istediginiz ölcüye kendiniz karar vermelisiniz.Ben kendi yaptığım domates konservesinden baska herhangi bir salça veya konserve bir ürün kullanmadığım için Oldukça çok miktarlarda yapmaktayim.baslangıç olarak sizede en az 25-30 kilo domatesten yapmanizi öneririm.ilerki gunlerde size yapim asamasının hem canli kaydını hemde resimlerini yayınlıyacağım.
MALZEMELER:25-30 kilo domates
3 tatli kasigi tuz
3 tatli kasigi toz seker
YAPILISI:domatesleri iyice yıkayın.sonra ikiye bölüp rendeleyin.(eğer renndelemeyip robot veya benzeri bir alet kullanırsanız çekirdekleri kaybolacak ve püre kaıvamında olacaktır.)büyük birtencerede içine tuzu ve şekeri atarak kaynatın.eğer büyük boy bir tencereniz yoksa sahip olduğunuz en büyük tencerede bölerek yapabilirsiniz.fokurdayana kadar kaynatın.çok fazla kaynatmayın,vitamini gidebilir.daha sonra cam kavanozlara koyalım.kapaklarını sıkıca kapatıp ters olarak tezgaha veya yere dizelim.ters çevirdiğimiz yerde hareket ettirmeden 2 gün kalırsa iyi olur.bunun için yeri iyi ayarlamamız gerekir.2 gün sonra eğer akıtan varsa tutmamış demektir,bunları lütfen kullanmayalım.serin güneş ışığı almayan bir yerde saklayabiliriz.salça,domates,domates püresi kullanılan her yerde kullanabilirsiniz.inanın yemeklerinizin lezzeti değişecektir.

Yorumlar

  1. bende konservelerimi yaptım. 1 gün boyunca beklettim. akan olmadı.
    ama ben birde kapakları kontrol edip öyle kaldırayım dedim. kapaklar çok kolay bir şekilde açıldı. böyle yaparak hata mı yaptım?
    yani kavanozların akmadığını görünce kaldırmam mı lazım dı yoksa kapakları kontrol etmem doğru muydu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domatesleri doldurur doldurmaz sıcakken kapamanız lazımdı

      Sil
  2. Kusura bakmayın mesajı görmemiştim kapakların kolay açılmaması gerekir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEBEKLER İÇİN KIYMALI BALKABAĞI

AKDENİZ USULÜ BAMYA